تبليغات در گوگل تبليغات در گوگل .

تبليغات در گوگل

تبليغات و بازاريابي لحظه اي چيست؟

مقدمه تبليغات و بازاريابي ميكرو لحظه اي يا تبليغات و بازاريابي دوم در لحظاتي شكل مي گيرد كه احساس نياز در انسان به وجود مي آيد. در اين سطح است كه افراد براي برآورده كردن خواسته‌هاي خود به سراغ ابزارهايي شبيه به تلفن‌هاي هوشمند يا تبلت‌هاي خود مي‌روند. اين خواسته مي تواند رفتن به جايي باشد. يا پي بردن به يك چيز؛ يا انجام كار يا خريد بازاريابي لحظه اي چيست و چه كاربردي دارد؟ براي اقلام يا شركت ها. به طور كلي، اين خواسته هاي آني را مي توان به 4 كلاس تقسيم كرد:
• بايد دانست؛
• بايد انجام داد؛
• بايد جايي برود.
• مي خواهيد خريد كنيد.

به دليل افزايش ابزار موتورهاي جستجو مانند گوگل و ياهو براي ارائه 1000 نتيجه براي هر جستجو، انتظارات مشتريان از استاندارد نتايجي كه براي جستجوي خود مي بينند به طور چشمگيري افزايش يافته است. مردم همانطور كه ما صحبت مي كنيم پيش بيني مي كنند كه در كوتاه ترين زمان ممكن به راه حلي دست پيدا كنند كه بهترين منطبق با ثانيه اي است كه در آن هستند.
براي مثال، چه كسي در گوگل براي يك رستوران فرانسوي جستجو كند، پيش‌بيني مي‌كند كه فهرستي از نزديك‌ترين مكان‌هاي غذاخوري فرانسوي را ببيند. اين دومين موردي است كه «بايد به جايي رفت» و به همين دليل است كه آدم به دنبال مكان‌هاي نزديك به غذا خوردن است و هرگز بهترين مكان‌هاي غذاخوري در ايران نيست.

تبليغات و بازاريابي سريع چيست؟

مزايا و اهميت تبليغات و بازاريابي سريع چيست؟
از ديدگاه تبليغات و بازاريابي، لحظات ضروري هستند. در واقع، در اين لحظات نياز، افراد به دنبال مدل نيستند. نسبتاً، آنها به يك شركت، محصول يا خدماتي نياز دارند كه آن خواسته را برآورده كند. اين تمايز در تقاضاي خريدار، دقت را در تبليغات و بازاريابي سريع ضروري مي كند.
از جمله مزايا و مزاياي تبليغات و بازاريابي سريع مي توان به موارد زير اشاره كرد:

1- تبليغات و بازاريابي فوري توجه خريدار را در لحظه مناسب جلب مي كند
محدوده توجه انساني ممنوع است، و اين ممكن است موفقيت در مخاطبان شما را دشوارتر كند. در نتيجه نه تنها مي خواهيد در زمان مناسب به بازار هدف خود بپيونديد. همچنين بايد از پيامي استفاده كنيد كه براي بينندگان قابل درك باشد.
با اين حال، با تبليغات و بازاريابي سريع، ممكن است مشتريان بالقوه را دقيقاً زماني هدف قرار دهيد كه آنها به دنبال آنچه شما عرضه مي كنيد هستند.
در تلاش براي بهره مندي از تبليغات و بازاريابي سريع براي اين هدف، مي خواهيد محتوايي توليد كنيد كه لحظاتي را هدف قرار دهد كه ممكن است پر از نياز باشد. اين محتوا بايد براي بينندگان ارزشمند باشد. اين بدان معناست كه بايد دانشي را كه مي‌خواهد با اين هدف ارائه كند كه مي‌خواهد بخرد، آموزش داده شود، يك كار را انجام دهد يا جايي برود.

2-بعد كوچك يا غول پيكر بنگاه هر چه باشد باعث افزايش آگاهي مدل مي شود
چه از منظر مشتري و چه از منظر مدل به بازار نگاهي بيندازيم يا نه، نمي‌توانيم منكر اين باشيم كه انتخاب‌هاي كاملاً متفاوتي براي مشتريان وجود دارد. در چنين وضعيتي، چه بتوانيد يك شركت كوچك يا متوسط ​​يا يك گروه معتبر داشته باشيد يا نه، همچنان به رقابت با ديگران براي سهم بازار نياز داريد.
با استفاده از تبليغات و بازاريابي سريع، مي توانيد آگاهي مدل را در بين مخاطبان خود افزايش دهيد. رشد آگاهي مدل و نورافكن ممكن است به بينندگان شما كمك كند تا سازمان شما را در "لحظه هايي كه بايد بدانند" در ذهن داشته باشند. اين در تلنگر مي تواند باعث شود كه آنها وارد "دومين تمايل به خريد" شوند.
در اينجا نيز ممكن است از مطالب محتوا براي گسترش آگاهي مدل كمك بگيريد. براي مثال، مي‌توانيد پست‌هاي وبلاگ و مطالب محتوايي را ايجاد و منتشر كنيد كه به سؤالات مشترياني كه در حال تحقيق درباره محصول، خدمات يا شركت شما هستند، پاسخ مي‌دهد. همچنين، با ارسال پست در رسانه هاي اجتماعي يا از طريق تبليغ، مي توانيد به افزايش آگاهي مدل خود كمك كنيد.

3- براي بسياري كه زودتر از تبليغات و بازاريابي سريع استفاده مي كنند مزاياي تهاجمي دارد.
در صورت سرمايه گذاري نزديك در تبليغات و بازاريابي دوم، موفقيت روزافزون شما دور از دسترس نخواهد بود.
با استفاده از تبليغات و بازاريابي سريع، انتظارات مخاطبان خود را برآورده مي‌كنيد و دارايي‌ها و داده‌ها را در اختيار آن‌ها قرار مي‌دهيد تا به خواسته‌هايشان برسند. اين در تلنگر مي تواند منجر به خريد آنلاين، خريد حضوري يا تماس با شركت شما شود.
اين لحظه هاي نياز نبايد صرفاً تمام نشدني باشد. نسبتاً، با پيشرفت فزاينده جديدترين علوم كاربردي و تأثير آنها بر زندگي روزمره خريداران، آنها به طور فزاينده اي در حال تغيير هستند. در چنين شرايطي براي اينكه از قافله رقبا عقب نمانيد، بايد در خدمت بينندگان و لحظات آنها باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۹:۲۴ توسط:ساشين موضوع: نظرات (0)

نحوه انتخاب كلمات كليدي براي گوگل ادوردز

در اين مقاله با ما همراه باشيد تا با نحوه انتخاب كلمات كليدي براي گوگل ادوردز بيشتر آشنا شويم و تكنيك هايي را در اين زمينه بررسي كنيم.

تحقيق كلمه كليدي به چه معناست؟

تحقيق كلمه كليدي يعني بررسي و تحليل تعداد كلمات يا عباراتي كه در گوگل جستجو مي شود. تحقيق كلمات كليدي به شما كمك مي كند كه در حوزه كاري تان دقيقا از چه كلماتي بايد استفاده كنيد؟ چه كلماتي به رشد بيشتر و بهتر كسب و كارتان كمك مي كند؟ چه كلماتي ارزش بيشتري برايتان خواهد داشت؟ و در نتيجه تا حدودي بتوانيد بازار هدف تان را بررسي كنيد.

روش انتخاب كلمات كليدي صحيح براي تبليغات گوگل (google ads)

به روشي كه با استفاده از آن كلمات كليدي مناسب براي تبليغات گوگل را پيدا مي كنيم، تحقيق كلمات كليدي (keyword research) گفته مي شود؛ اما سوال مهم اين است كه از كجا و با چه روشي كلمات كليدي مناسب را پيدا كنيم؟ منظور از تحقيق كلمات كليدي اين است كه بدانيم مشتريان بالقوه يعني كساني كه ابتدا به عنوان بازديد كننده وارد سايت مي شوند و سپس به مشتري تبديل مي شوند، براي پيدا كردن سايت ما و محصولات و خدماتمان از چه كلماتي استفاده كرده اند؟ به كمك انتخاب كلمات مناسب مي توانيم باعث افزايش بازديد از سايت خود شويم.

تحقيق كلمات كليدي مهم ترين قدم در تبليغات گوگل

قبل از پرداختن به تبليغات در گوگل، قدم مهم تحقيق كلمات كليدي و پيدا كردن كلمات كليدي مرتبط و مناسب براي كسب و كار است. اين كار نه تنها باعث مي شود كه يك طرح و برنامه كلي براي برنامه ريزي و فروش داشته باشيد و بررسي كنيد كه آيا اين كلمات باعث فروش مي شود يا نه؟ همچنين انتخاب كلمات كليدي صحيح به شما در تبليغات گوگل كمك مي كند، در واقع پيدا كردن كلمات كليدي حياتي ترين اقدام در تبليغات گوگل است. در همين راستا ابزار دقيق و كاربردي براي تحقيق و انتخاب كلمات كليدي براي گوگل ادوردز وجود دارد كه در ادامه به معرفي آن ها مي پردازيم.

استفاده از ابزار Keyword planner: ابزارkeyword planner توسط كمپاني گوگل طراحي و ارائه شده و يكي از اصلي ترين ابزاري است كه در تحقيق كلمات كليدي درgoogle ads به شما كمك مي كند. با استفاده از اين ابزار مي توانيد بررسي كنيد كه:
كلمات كليدي در ماه چند بار جستجو شده اند.
چه ميزان رقابت بر سر اين كلمات كليدي وجود دارد.
كلمات كليدي مشابه را پيشنهاد مي دهد.
ميزان متوسط هزينه اي كه براي تبليغات براي كلمات كليدي بايد بپردازيد چقدر است. (عددي كه در اين قسمت نشان مي دهد به صورت تخميني است و احتمال خطا در آن وجود دارد.)

ابزار keyword planner

روش استفاده از ابزار keyword planner براي google ads
براي استفاده از ابزار keyword planner ابتدا بايد يك كاربري در گوگل ادز (در تنظيمات تبليغات گوگل ايجاد كنيد.) براي اين كار مي توانيد هم خودتان يك حساب كاربري ايجاد كنيد و هم از يك آژانس ديجيتا ماركتينگ كمك بگيريد. در تنظيمات گوگل ادر وارد قسمت google ads شويد و عبارت مورد نظرتان كه كلمه كليدي مرتبط با كسب و كارتان است را وارد كنيد. در صورتي كه جزء كسب و كارهاي نوپا و جديد هستيد، گوگل اطلاعات دقيقي از كلمات كليدي به شما نمي دهد و فقط نشان مي دهد كه تعداد جستجوي كلمات كليدي مد نظر شما در چه بازه اي از ۰ تا ۱۰۰ قرار مي گيرد. پس از مدتي كه از كار كردن سايت و كسب و كارتان گذشت آمار دقيق تري را مي توانيد مشاهده كنيد.

استفاده از ابزار KWFinder : تمايز استفاده از ابزار kwfinder نسبت به ابزار keyword planner اين است اين ابزار به شما كمك مي كند كه ۲ بار در روز مي توانيد كلمات كليدي مرتبط را جستجو كنيد. براي تعداد بيشتر جستجو در روز بايد حساب كاربري در kw finder را خريداري كنيد. البته خريداري حساب كاربري در اين ابزار زماني لازم است كه مي خواهيد تحقيق كلمات كليدي انجام دهيد، اما زماني كه مي خواهيد از كلمات كليدي تبليغ در گوگل استفاده كنيد نيازي به خريداري اكانت نيست و ابزار گوگل به شما در اين باره كمك مي كند. با استفاده از اين ابزار مي توانيد اطلاعات زير را به دست آوريد:
ليستي از كلمات كليدي مشابه و كلمات مرتبط با كلمه جستجوي شما
ميزان رقابت يك كلمه كليدي تبليغات گوگل
تعداد جستجوي كلمات كليدي در بازه زماني ماهيانه
۳ معيار مهم در انتخاب كلمات كليدي براي گوگل ادوردز
مجموعه اي از كلمات كليدي براي هر حوزه كسب و كار و هر سايتي وجود دارد كه مي توانيد زمان توليد محتوا براي سايت از آن استفاده كنيد، اما نكته مهم اين است كه همه كلماتي كه براي توليد محتوا در سايت از آن استفاده مي كنيد كلمات كليدي مناسب براي تبليغات در گوگل نيست و بايد تحقيق كنيد كه چه كلماتي براي گوگل ادز مناسب، صحيح و كاربردي است؟ با دانستن ۳ معيار مهم زير مي توانيد كلمات كليدي مناسب را از كلمات كليدي غير كاربردي و نا مناسب جدا كنيد.

هدفمندي كلمات كليدي (keyword intention): كلماتي كه براي تبليغات گوگل از آن استفاده مي كنيد ميزان هدفمندي متفاوتي دارند. براي مثال حوزه كاري خود را به صورت محدود در نظر بگيريد كه مي خواهيد براي مدتي كوتاه براي مثال ايام عيد براي آن تبليغات انجام دهيد. كلماتي كه از آن مي توانيد استفاده كنيد عباراتي مثل مدل مانتو، مدل مانتو بهاره، خريد اينترنتي مانتو بهاره. در عبارت مدل مانتو فقط مي دانيد كه كاربر به دنبال ديدن مدل مانتو و قيمت آن است نه خريد مانتو. عبارت مدل مانتو بهاره در مقايسه با عبارت اولي محدودتر است و مي دانيد كه منظور از مدل مانتو “بهاره” و مخصوص بهار است اما مشخص نيست كه مي خواهد مانتو را بخرد يا نه. در عبارت خريد اينترنتي مانتو بهاره يا خريد مانتو براي فصل بهار، كاربر هدفش از جستجو را مشخص كرده و مي دانيد كه قصد و هدف او از جستجو و ورود به سايت خريد مانتو است. به نظر شما كدام يك از ۳ عبارت زير براي تبليغات گوگل مناسب تر است؟ همان طور كه توضيح داديم عبارت “خريد مانتو بهار” هدفمندتر و براي جستجو محدودتر است. در اين جستجو كاربر مشخص كرده كه دقيقا به دنبال چيست، پس اين كلمه ميزان هدفمندي بالاتري دارد.
تعداد جستجوي كلمات در ماه (search volume): كلمات هدفمندي كه براي استفاده در تبليغات گوگل از آن استفاده مي كنيد در هر ماه توسط كاربران و مشتريان جستجو مي شود كه بايد ميزان و تعداد جستجوي كلمات در ماه را بررسي و تحليل كنيد تا بدانيد كه چه بازار هدفي داريد؟
براي مثال عبارت مدل مانتو حدود ۶۰۰۰ بار در ماه جستجو مي شود، يعني ۶۰۰۰ هزار كاربر اين عبارت را جستجو مي كنند، و اين يعني كلمه مشاهده مدل مانتو متقاضي و كاربران زيادي دارد و با حجم زيادي از كاربران كه وارد سايت مي شوند سر و كار خواهيد داشت. با استفاده از دو ابزاري كه در بالا معرفي شد مي توانيد ميزان جستجوي كلمات كليدي انتخاب را مشاهده و بررسي كنيد. اين نكته را در نظر داشته باشيد كه ميزان جستجويي كه اين ابزار نشان مي دهد، ۵ يا ۱۰ برابر بيشتر به صورت واقعي جستجو مي شود.

ميزان رقابت هر كلمات كليدي (keyword competition): هرچه رقابت روي كلمه كليدي بيشتر باشد، هزينه اي كه براي تبليغات در گوگل بايد پرداخت كنيد نيز به مراتب بيشتر خواهد بود. منظور اين است كه چند نفر روي آن كلمه چقدر تبليغ دارند. همچني هر چه ميزان رقابت بر سر يك كلمه كمتر باشد يعني تعداد كمتري افراد روي آن تبليغ دارند و هم هزينه كمتر است و هم نتايج بهتري براي سايت خواهد داشت و كار راحت تر خواهد بود. در واقع قيمت كلمات در تبليغات گوگل را شما و رقبايتان تعيين مي كنيد و در اين باره گوگل دخالتي ندارد.تعداد ورودي مهم تر است يا كيفيت بازديد كنندگاني كه وارد سايت مي شوند؟

با ابزار شناخت و تحقيق كلمات كليدي آشنا شديد، اما نكته مهم اين است كه آيا تعداد كساني كه وارد سايت مي شوند مهم تر است يا كيفيت افراد؟ منظور از كيفيت اين است كه چه تعداد افرادي كه وارد سايت مي شوند محصولي را سفارش مي دهند؟ يا كامنت مي گذارند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۰:۳۰ توسط:ساشين موضوع: نظرات (0)