تبلیغات در گوگل تبلیغات در گوگل .

تبلیغات در گوگل

ریدایرکت (redirect) چیست؟

اصطلاح "redirection" به معنای انتقال آدرس است. به طور کلی وقتی می خواهیم بازدیدکنندگان یک وب سایت را به صفحه دیگری هدایت کنیم، از ریدایرکت استفاده می کنیم. عنوان یک یا همه صفحات وب سایت ممکن است تغییر کند و بیننده به صفحه اصلی هدایت شود. در این صورت بازدید کننده دیگر خطای 404 را دریافت نخواهد کرد. اما چگونه به یک ریدایرکت چیست؟ معرفی ریدایرکت 301 و 302 سایت جدید تغییر مسیر دهیم؟ جالب است بدانید که موتور جستجوی گوگل بیشتر مخاطبان را به سمت وب سایت قدیمی شما هدایت می کند. همچنین، ممکن است افراد آدرس وب سایت شما را یادداشت کرده باشند تا در صورت نیاز بتوانند به آن مراجعه کنند. اکنون، اگر بخواهید URL وب سایت خود را تغییر دهید، بخش زیادی از مخاطبان خود را از دست خواهید داد. اما اگر از ریدایرکت استفاده کرده اید، پس از بازدید افراد از صفحه قدیمی شما، به طور خودکار به صفحه جدید هدایت می شوند.
انواع ارجاعات
انواع مختلفی از سوئیچ ها در پروتکل http وجود دارد که در لیست زیر مشاهده می کنید:
301 دائمی
302 موقت
307 موقت
عبارت منظم
410
451
تغییر مسیر دائمی 301
همانطور که از نام آن پیداست، 301 یک تغییر مسیر دائمی است و فقط زمانی باید استفاده شود که نمی خواهید به یک URL قدیمی برگردید. زیرا در صورت استفاده از آن، تمامی داده های URL قدیمی با حفظ رتبه به URL جدید منتقل می شود. تغییر مسیر 301 به طور خودکار و دائمی همه بازدیدکنندگان قدیمی را به آدرس جدید هدایت می کند. این یکی از رایج‌ترین تغییر مسیرها است و زمانی که می‌خواهید برای همیشه صفحه‌ای را حذف یا جابه‌جا کنید، یا زمانی که می‌خواهید در ساختار پیوند منحصربه‌فرد صفحات یک سایت تغییراتی ایجاد کنید، باید از آن استفاده کنید. یک کد 301 به ربات‌های موتور جستجو می‌گوید که صفحه‌ای که به دنبال آن هستند در این آدرس وجود ندارد و دیگر نباید ایندکس شود.
تغییر مسیر دائمی 301
آموزش تغییر مسیر 301
یک راه متداول برای ایجاد ریدایرکت 301، ویرایش فایل htaccess سرور است که می تواند در سرورهای آپاچی استفاده شود.
وب سرور Nginx راه منحصر به فرد خود را برای تعریف تغییر مسیرها در پیکربندی سرور دارد. در این روش هر بار که می خواهید یک ریدایرکت جدید اضافه کنید، ابتدا باید وارد سرور FTP سایت خود شوید، فایل ها را ویرایش کرده و در نهایت دوباره آپلود کنید. این روش به دانش گسترده ای در زمینه مدیریت سیستم نیاز دارد که باعث می شود استفاده از آن رایج نباشد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۵۹:۱۸ توسط:ساشین موضوع: نظرات (0)