تبلیغات در گوگل تبلیغات در گوگل .

تبلیغات در گوگل

چگونه یک کمپین گوگل ادز موفق و سودآور راه اندازی کنیم؟

به طور میانگین، تبلیغات در گوگل ادز به ازای هر هزار تومنی که سرمایه گذاری می کنید، دو هزار تومن سود برای شما دارد. اما برای راه اندازی کمپین گوگل ادز موفق و سودآور، نیازی نیست حتما پول زیادی خرج کنید. فقط کافی است دریابید که چگونه با این ابزار، کارهای بیشتری انجام دهید، حتی اگر بودجه کمی دارید.


نحوه راه اندازی کمپین گوگل ادز موفق
وقتی صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، گزینه های زیادی وجود دارد که می توانید برای تبلیغ کسب و کار خود در آنها سرمایه گذاری کنید. اما فراموش نکنید، بودجه شما هر چقدر باشد، درصورتیکه نکات زیر را در نظر بگیرید به راحتی می توانید از مزایای گوگل ادز به عنوان یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند بهره مند شوید.

۱. یک هدف روشن برای کمپین گوگل ادز تعیین کنید.
قبل از اینکه بتوانید اهداف کمپین تبلیغاتی خود را ر گوگل ادز مشخص کنید، باید به یک تصویر بزرگ فکر کنید. اهداف کلی کسب و کار شما چیست؟ اهداف تبلیغاتی شما چیست؟ هنگامی که در مورد این موارد به ایده های روشنی دست پیدا کردید، می توانید برنامه کمپین بازاریابی واقعی خود را محدود کنید.

پس از تعیین اهداف تان، باید دقیقاً کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار دهید تا به شما کمک کند با حداکثر بودجه به مخاطبینی که می‌خواهید برسید و اطمینان حاصل کنید که توجه آنها را جلب می کنید.

 

۲.ساختار کمپین تبلیغاتی خود را مشخص کنید.
اگر ساختار کمپین گوگل ادز خود را از ابتدا به طور کامل مشخص کنید، برای رسیدن به موفقیت و سودآوری در وضعیت بهتری خواهید بود. این بدان معناست که باید برای مدیریت بهتر، از کمپین‌ها گرفته تا کلمات کلیدی، گروه‌های تبلیغاتی و مکان‌های هدف، وقت بگذارید. ساختار تبلیغاتی شما باید کاملا مطابق و مرتبط با اهداف تان باشد و متفکرانه برنامه ریزی شود.

۳. کلمات کلیدی بلند را در متن تبلیغاتی گوگل ادز هدف قرار دهید.
کلمات کلیدی بلند برای اهداف بازاریابی کمپین های گوگل ادز فوق العاده هستند و مشتریان واقعی را هدف قرار می دهند. یک کلمه کلیدی کوتاه مانند “خرید لباس” مشتریانی را که در واقع به دنبال “خرید بارانی پاییزه” هستند، هدف قرار نمی دهد.

همچنین بخوانید : نصب کمپین یونیورسال اپ در کمتر از ۶۰ ثانیه
پس باید کلمات کلیدی بلند را مطابق با هدف خرید مشتریان تان تنظیم کنید. محصولات و خدمات خاصی که ارائه می دهید، برای تولید کلمات کلیدی بلند عالی هستند و به احتمال زیاد توجه افرادی را که به این موضوع علاقه مند هستند، جلب می کند.

۴. مطمئن شوید صفحه فرود شما بهینه شده است.
هدف کلی از راه اندازی کمپین گوگل ادز این نیست که فقط تبلیغی ایجاد کنید که شخصی روی آن کلیک کند. بلکه هدف یک کمپین موفق و سوداور، تبلیغی است که وقتی مشتری روی آن کلیک می کند، محصول یا خدمات مورد نظر خود را پیدا کرده و سفارش خود را ثبت می کند.

اگر شما با کلمه کلیدی “شامپوی مخصوص موهای رنگ شده با ۵۰% تخفیف” توجه مشتریان خاصی را به خود جلب کنید اما وقتی از سایت یا همان صفحه فرود شما بازدید می کنند، فقط “نرم کننده برای موهای خشک” را بیابند، دیگر به سایت شما مراجعه نخواهند کرد و شما عملا یک مشتری بالقوه خود را از دست می دهید.

صفحه فرود غیرمرتبط با کلمات کلیدی به کار رفته در کمپین گوگل ادز، نه تنها بر فروش شما تأثیر منفی می گذارد، بلکه بر امتیاز کیفیت تبلیغات Google شما نیز تأثیر گذاشته و رتبه سایت شما را پایین می آورد. پس برای راه اندازی کمپین گوگل ادز موفق و سودآور، صفحه فرود خود را بهینه کنید.

۵. روی اولویت های تان تمرکز کنید.
اگر فقط چند صد هزار تومن برای سرمایه گذاری در کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز دارید، خرج کردن آنها برای ۴۰ کلمه کلیدی احتمالاً خیلی دور از انتظار نیست. اما بهتر است روی اولویت‌های خود تمرکز کنید: سودآورترین محصولات یا خدمات خود را در نظر بگیرید، و روی چند کلمه کلیدی خاص متمرکز شوید. این روشی ایده آل و مقرون به صرفه برای هدف قرار دادن مشتریانی است که واقعا قصد خرید دارند، البته با هزینه کمتر.

 

۶. به کلمه کلیدی های منفی فکر کنید.
در کمپین تبلیغاتی Google Ads گزینه هایی برای وارد کردن کلمات کلیدی منفی ارائه می شود: کلماتی که نمی خواهید تبلیغ شما به آنها مرتبط شود. به عنوان مثال، اگر “بارانی مردانه پاییزه” را می فروشید اما “بارانی زنانه پاییزه” را نمی فروشید، مطمئنا نمی خواهید در نتایج جستجوی دومی ظاهر شوید. چون مشتریانی که به دنبال بارانی زنانه هستند، با کلیک روی این تبلیغ ناامید خواهند شد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۵:۱۵ توسط:ساشین موضوع: نظرات (0)