تبلیغات در گوگل تبلیغات در گوگل .

تبلیغات در گوگل

هرآنچه باید درباره اینفلوئنسر مارکتینگ بدانید!

از بازاریابی چه می دانید؟ چه کسانی درگیر هستند؟ چه کاری انجام می دهد و چگونه می تواند بر موفقیت شما تأثیر بگذارد؟
من و شما ممکن است بارها و از طریق بازاریابی آنها با اینفلوئنسرها تماس داشته باشیم، در تجارت یا خرید کالا و خدمات. اما نمی دانیم که این اقدام نتیجه اینفلوئنسر مارکتینگ بوده است.
اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند بخش مهم و حیاتی استراتژی تجاری و برند ما باشد و تاثیر بسزایی در شناخت برند ما داشته باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد صفر تا صد این روش اینفلوئنسر مارکتینگ صحبت کنیم. اگر علاقه مند به دانستن همه چیز در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ بهتر است یا بازاریابی محتوا؟ اینفلوئنسر مارکتینگ هستید، با ما همراه باشید.
اینفلوئنسر چیست؟
آیا بهتر است بگوییم اینفلوئنسر کیست؟ اینفلوئنسر در لغت به معنای فردی است که تأثیرگذار است. اینفلوئنسرها یا اینفلوئنسرها افرادی هستند که: آنها به دلیل دانش و تخصص خود در یک موضوع خاص شناخته شده اند. این افراد با دانش و تخصص خود می توانند از طریق شبکه های اجتماعی آنلاین یا رسانه های سنتی بر توانایی تصمیم گیری بسیاری از افراد تأثیر بگذارند.
برخی افراد اینفلوئنسرها را با سلبریتی ها اشتباه می گیرند، اما ماهیت تأثیرگذاری با سلبریتی ها کاملاً متفاوت است. سلبریتی می تواند تأثیرگذار باشد، اما تأثیر، سلبریتی نیست! شاید افراد مشهوری که نه تنها تأثیرگذار هستند، بلکه به خاطر رفتار بدشان از آنها متنفر هستند.
ممکن است فکر کنید که باید یک تأثیرگذار، اینستاگرامر، وبلاگ نویس، یوتیوبر یا پادکست باشید. اما اینطور نیست! اینفلوئنسرها می توانند خارج از کانال ها و شبکه های اجتماعی کار کنند. یک سلبریتی، فوتبالیست، عکاس، مدل یا میکاپ آرتیست می تواند از طریق رفتار، دارایی یا عملکرد خود بر دیگران تأثیر بگذارد.
فدائیان را می توان بر اساس عوامل مختلفی دسته بندی کرد. برای مثال، اینفلوئنسرها بر اساس محتوایی که پست می‌کنند عبارتند از:
وبلاگ نویسان
یوتیوبرها
پادکستر
وب مسترها
انواع قربانیان بسته به سطح مواجهه:
افراد مشهور
آدم های معمولی که تاثیر زیادی روی مخاطب دارند.
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی بازاریابی است که در آن برندها از تأثیرگذاران و افراد تأثیرگذار برای انتقال پیام خود به مشتریان و بازار هدف خود استفاده می کنند. در واقع، به جای استخدام چندین بازاریاب برای مذاکره مستقیم با مصرف کنندگان و متقاعد کردن آنها برای خرید محصولات و خدمات، از یک تأثیرگذار برای رساندن کلمه به مصرف کننده کمک می گیرند.
اینفلوئنسرها یکی از بهترین گزینه ها برای بازاریابی و تبلیغ محصولات یا خدمات یک برند به دلیل تأثیری که بر روی فالوورهای خود می گذارند هستند. این افراد زمان زیادی را برای جلب اعتماد مخاطبان خود صرف کرده اند و سخنان آنها به نوعی سند و تضمین کیفیت و قابلیت اطمینان دستگاه شماست.
اینفلوئنسر مارکتینگ با دو نوع رایج بازاریابی، بازاریابی رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا همپوشانی دارد.
اکثر کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ از ترکیبی از رسانه های اجتماعی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند. در این کمپین‌ها، اینفلوئنسرها برند و محصولات یک شرکت را از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی (اینستاگرام، توییتر، لینکدین، وبلاگ‌ها و...) که برای ارتباط با فالوورهای خود استفاده می‌کنند، تبلیغ می‌کنند. همچنین، بیشتر کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ یک عنصر محتوا دارند، یعنی محتوا یا توسط شما تولید می شود یا اینفلوئنسر خودش محتوا را تولید می کند.
اگرچه هر دو بازاریابی محتوا و بازاریابی رسانه های اجتماعی در یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می شوند، اما نمی توان این مدل های بازاریابی را همانند بازاریابی تاثیرگذار در نظر گرفت!
اینفلوئنسر مارکتینگ برای کدام کسب و کار سودآورتر است؟
اینفلوئنسر مارکتینگ تقریباً برای هر کسب و کاری مفید است زیرا برخلاف افراد مشهور، اینفلوئنسرها را می توان در هر صنعتی و همه جا یافت. به یاد داشته باشید که اینفلوئنسر بودن به معنای داشتن تعداد فالوور زیاد نیست، به این معناست که یک فرد می تواند با محتوایی که ارائه می دهد، قدرت تصمیم گیری دیگران را تحت تاثیر قرار دهد. به این ترتیب مطمئناً یک تأثیرگذار در زمینه کاری خود پیدا خواهید کرد، فقط به دنبال او باشید.
تفاوت بین بازاریابی دهان به دهان و بازاریابی تأثیرگذار چیست؟
این دو روش بازاریابی اغلب با هم اشتباه گرفته می شوند. اگرچه «بازاریابی دهان به دهان» و «بازاریابی تأثیرگذار» معمولاً به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما اساساً متفاوت هستند. هر دوی این مدل‌های بازاریابی یک هدف مشترک دارند و آن ارائه محتوای (ایده، محصول، داستان یا خدمات) و پیام شما به مصرف‌کننده است. اما روش انتشار محتوا در این روش های بازاریابی متفاوت است.
در اینفلوئنسر مارکتینگ، ما بر استفاده از افراد با نفوذ در میان دوستان، خانواده و دنبال کنندگان تمرکز می کنیم. در صورتی که در بازاریابی دهان به دهان، افراد از روش های ارتباطی بیشتر از نفوذ استفاده می کنند.
به طور کلی می توان گفت که همه اینفلوئنسر مارکتینگ ها فعالیت های بازاریابی دهان به دهان را انجام می دهند. اما بازاریابان لزوماً کار خود را به روشی که بازاریابان تأثیرگذار انجام می دهند تبلیغ نمی کنند.
در بازاریابی تبلیغاتی، نوعی رابطه (در بیشتر موارد مالی) بین شرکت تبلیغاتی و تأثیرگذار وجود دارد. به عبارت دیگر، شرکت بازاریابی به پاسخ و اثربخشی بازاریابی اطمینان دارد و این اطمینان از تاریخچه تأثیرگذار و تأثیر آن بر مخاطبان خود ناشی می شود. در حالی که در بازاریابی دهان به دهان، تبلیغ کننده ممکن است کاملا ناشناخته باشد و حتی مشتریان را نشناسد.
چرا اینفلوئنسر مارکتینگ مهم است؟
اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند بخش مهم و موثری از استراتژی بازاریابی شرکت شما باشد. دلایل زیادی وجود دارد که می تواند شما را متقاعد کند که برای این روش بازاریابی بودجه بندی کرده و آن را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید.
دلیل اصلی ممکن است اعتماد مصرف کنندگان به اینفلوئنسرها باشد. مصرف کنندگان به محتوای منتشر شده و محصولات و خدمات ارائه شده توسط اینفلوئنسرها اعتماد دارند، بنابراین توصیه نام تجاری شما توسط یک فرد با نفوذ به مصرف کنندگان، باعث ایجاد اعتماد مشتریان به برند شما می شود.
یکی دیگر از عواملی که نشان می‌دهد چقدر برای ما اینفلوئنسر مارکتینگ اهمیت دارد، حضور رو به رشد رسانه‌های اجتماعی است. اکثر طرفداران در شبکه های اجتماعی فعال هستند. این نوع رسانه ها روز به روز در بین افراد مختلف محبوبیت بیشتری پیدا می کنند.
دلیل سومی که ممکن است شما را متقاعد به استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ کند، مسدود کننده های تبلیغات است. اکثر مردم به تبلیغات دیجیتال و حتی سنتی علاقه و توجه نشان نمی دهند و تا جایی که ممکن است تبلیغات را مسدود می کنند تا آزاردهنده کمتر شود. افرادی که یک سازنده را دنبال می‌کنند، اغلب به محتوایی که ارائه می‌کنند علاقه نشان می‌دهند و آن را دنبال می‌کنند.
یکی از هوشمندانه ترین راه هایی که کسب و کارها می توانند در دنیای بازاریابی انجام دهند، استفاده از استراتژی بازاریابی است. با این کار برند ارتباط مستمر و موثری با مشتری حفظ می کند و به نتایج مهم و ارزشمندی دست می یابد که عبارتند از:
جذب مشتریان جدید
مشتریان وفادار ایجاد کنید
خریدهای تکراری بیشتر
حفظ نام تجاری
اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه کار می کند؟
تا اینجا با مفهوم اینفلوئنسر مارکتینگ و دلایل اهمیت آن آشنا شدیم، اما اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه کار می کند؟
در اینفلوئنسر مارکتینگ، هدف این است که با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و پیام خود را منتقل کنید. در این نوع بازاریابی، نوعی تعامل بین برند و حرفه ای برقرار می شود که تأثیر اجتماعی مثبتی دارد. اینفلوئنسرها برند و محصولات شما را از طریق دهان به دهان و ارتباط با فالوورهایتان به مخاطبان معرفی می کنند و به عنوان واسطه بین شما و مشتریانتان عمل می کنند.
محتوای اینفلوئنسر معتبر اعتماد مصرف کننده را به برند شما افزایش می دهد. افراد (مصرف کنندگان و مشتریان) تمایل و تمایل خاصی به اینفلوئنسرهای آنلاین دارند زیرا این افراد از محتوایی که تولید می کنند قدردانی می کنند. آن‌ها برای حفظ فالوورها و دنبال‌کنندگان خود محتوای مزخرف و بی‌کیفیت تولید نمی‌کنند، بنابراین اینفلوئنسرها افرادی قابل اعتماد برای مصرف‌کنندگان هستند. این باور دلیل خوبی برای توسعه روابط استراتژیک بین برندها و اینفلوئنسرها است تا بتوانند پیام خود را در قالب محتوا و از طریق شخصیتی تأثیرگذار و قابل اعتماد به مشتریان منتقل کنند.
در مدل اینفلوئنسر مارکتینگ، شما از فالوورهای اینفلوئنسر پول می خواهید تا برند خود را به آنها معرفی کنید. برای استفاده مناسب از این فرصت، به اینفلوئنسر اجازه دهید پیام را بر اساس نظر خود و درک خود از مخاطبان قالب بندی کند. زیرا اگر محتوا بی فایده یا بی ربط به مخاطب باشد، نه تنها اعتماد مخاطب را از دست می دهد، بلکه در رسیدن به هدف بازاریابی خود نیز ناکام خواهید بود.
چگونه با اینفلوئنسر مارکتینگ شروع کنیم؟
اینفلوئنسر مارکتینگ یک زمینه بسیار تخصصی است، بنابراین برای راه اندازی کمپین بازاریابی به ویژگی های خاصی نیاز داریم. برای ایجاد یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، باید استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ خود را برنامه ریزی کنید.
سپس بر اساس صنعت خود در مورد اینفلوئنسرهای مختلف تحقیق و تحقیق کنید تا بهترین و تاثیرگذارترین اینفلوئنسر را شناسایی و انتخاب کنید. در مرحله بعد، باید به اتوماسیون و یک سیستم گردش کار فکر کنید و در نهایت باید معیارهای کلیدی (یا اهداف بازاریابی) مورد نظر خود را نظارت و کنترل کنید.
قبل از برنامه ریزی استراتژی یا یافتن یک تأثیرگذار، باید اصول اولیه بازاریابی اینفلوئنسر را آماده کنید. این آماده سازی شامل سه مرحله است:
شناخت مخاطب
یک هدف مشخص برای بازاریابی تعیین کنید
شناسایی روش ها و معیارهای سنجش موفقیت کمپین
شناخت مخاطب هدف
یکی از رایج ترین اشتباهاتی که اکثر برندها و آژانس های بازاریابی تاثیرگذار مرتکب می شوند، یافتن اینفلوئنسرها قبل از شناخت مخاطبانشان است. هر تأثیری با بخش خاصی از جامعه مرتبط است. به عنوان مثال: مخاطبان یک تأثیرگذار که در صنعت زیبایی محتوا تولید می کند به احتمال 99 درصد به یک آرایشگاه علاقه مند هستند، بنابراین اگر مخاطبان محصولات یا خدمات شما مکانیک خودرو هستند، این تأثیرگذار برای بازاریابی محصولات شما مفید نخواهد بود. . .
قبل از انتخاب یک اینفلوئنسر، به عقب برگردید و ببینید با چه کسانی می‌توانید پیام خود را از طریق تبلیغات اینفلوئنسر ارائه دهید.
تعیین یک هدف واضح برای بازاریابی
قبل از کار با اینفلوئنسر، باید بدانید که چه می خواهید. اینفلوئنسر مارکتینگ معمولاً حول اهداف افزایش فروش، ترغیب مردم به امتحان یک محصول، معرفی یک برند و افزایش تعداد دنبال کنندگان در شبکه های اجتماعی می چرخد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۴:۴۳ توسط:ساشین موضوع: نظرات (0)